Vanliga frågor

Frågor om Servitant

Hur bokar jag en Servitant?

Du bokar en Servitant snabbt via vår app eller 040-6229095 eller bokning@servitant.se. Genom att svara på några enkla frågor kan vi analysera ditt problem och koppla ihop dig med en servicetekniker med rätt kompetens. Hen tar kontakt med dig och tillsammans kommer ni överens om uppdraget, estimerar insatsenoch bokar en tid för ett hembesök. När servicen är utförd godkänner du uppdraget och din betalning skickas iväg. Boka en Servitant

Varför ska jag anlita en Servitant?

När du vänder dig till oss kan du lita på att du kommer att få all den hjälp du behöver professionellt, snabbt och enkelt. Inga långa väntetider och krångliga offerter utan du får snabbt kontakt med oss och över telefon får du veta vad vi kan göra för att hjälpa dig, vad det kostar och när vi kan komma.

Vilken garanti ger Servitant?

Vi vill att alla våra kunder ska känna sig nöjda med vår service och därför betalar du bara om du tycker att uppdraget har utförts tillfredsställande. När vår servicetekniker har genomfört uppdraget godkänner du beställningen och då skickas din betalning till oss. Vi har också ett omfattande försäkringsskydd via vår försäkringsgivare Trygg Hansa som skyddar både dig som beställande kund och våra anställda som utför jobbet hos dig om olyckan skulle vara framme.

Hur blir jag en Servitant?

Vi väljer noga ut Servitanter som har ett genuint IT- intresse och tycker att det är kul och energigivande att hjälpa andra. Hör av dig till oss så berättar vi mer. Anmäl dig på servitant.io

Frågor om RUT-avdrag

Hur fungerar RUT-avdraget?

Vid köp av IT-tjänster med RUT-avdrag betalar du som kund bara 50 procent av arbetskostnaden. Taket är max 25 000 kronor i skattereduktion per person och år. Detta innebär att du kan köpa IT-tjänster till ett ursprungligt värde av 50 000 kronor per person och år, men bara betala hälften. På ditt kvitto kommer du att se hur mycket som kommer att bli RUT-avdrag.

Frågor om ansvar och betalning

Hur fungerar betalningen?

När du har godkänt vår serviceteknikers arbete dras pengar från ditt kreditkort om du har registrerat det hos oss. Vi erbjuder även möjligheten att betala med Swish och självklart kan du också betala med faktura, men då tillkommer en faktureringsavgift på 49kr. Vid faktura betalning gör vi en kreditkontroll via UC och därför måste du göra ansökan innan uppdraget börjar. För snabbaste support och hantering rekommenderar vi därför Swish eller att du registrerar kreditkortet hos oss innan uppdragets början.

Säkerhet och försäkring

Vi har ett omfattande försäkringsskydd via vår försäkringsgivare Trygg Hansasom skyddar både dig som beställande kund och våra anställda som utför jobbet hos dig om olyckan skulle vara framme.

Här kan du läsa mer om vårt försäkringsskydd.