Serviceavtal för företag

Låt oss ta hand om hela er IT miljö!
För en rimlig månadskostnad erbjuder vi små och medelstora företag professionell IT drift, förvaltning och support av din IT miljö.

Vi vill att ni ska fokusera på det ni är bra på, vilket är att driva er affärsverksamhet. Låt oss ta hand om ert företags IT miljö och eliminera många frustrerande timmar som ibland krävs för att få tekniken att fungera.

Våra duktiga Servitanter finns tillgängliga när du behöver dom.
Genom ett serviceavtal tar ni del av fördelarna med en personlig servicetekniker.

Vi erbjuder en problemfri IT-vardag för företag genom följande serviceavtal:

ServiceavtalMiniBasExtra
Grundkostnad per månad898 SEK1999 SEK2999 SEK
Uppstartskostnad per enhet1399 SEK299 SEK199 SEK
Inställelsetid vardagar248 timmar24 timmar6 timmar
Support vardagar9 - 179 – 179 – 17
Utökad support (kvällar/helger)Ingår ejIngår ejEnligt offert/avtal
Support via fjärrstyrning30 min per månad60 min per månad120 min per månad
Support via epost25 mail per månad50 mail per månadObegränsat
Telefonsupport vardagar29 - 179 – 179 - 17
On-site support798 SEK798 SEKEn timme ingår. Övrigt tid 798 SEK
Fjärrstyrning399 SEK per timme399 SEK per timme399 SEK per timme
Assistans vid IT-inköp3Ingår ejIngår ej1 timme ingår
Beställ Beställ Beställ
Alla priser angiva exkl. moms
1 enheter avser dator / telefon / platta / router / brandvägg / skrivare
2 vardagar avser ordinarie arbetstid 9 – 17 måndagar till fredagar
3 IT-inköp avser rådgivning och rekommendationer rörande införskaffning av IT relaterad utrustning

Vi erbjuder även avancerad konsultation och rådgivning där vi hjälper ert företag att öka lönsamheten genom digitalisering. Vi har lång erfarenhet och assisterat stora såväl som mindre företag.

Genom samarbetspartners kan vi även erbjuda webunderhåll samt utveckling. Behöver ni t.ex. förbättra er närvaro på internet? Etablera en ny digital säljkanal? Vi kan hjälper er

Vi är själva småföretagare och därmed väl insatta i företagandets utmaningar. Tveka inte att höra av er till oss!

Kontakta oss idag så berättar vi mer om vad vi kan erbjuda: 010-199 40 50 eller info@servitant.se

Vanliga frågor

Vad innebär fjärrstyrning?

När ni ingår ett servicepaket med oss installerar vi en mjukvara som gör att vi kan styra er dator över Internet. Detta underlättar för oss att avhjälpa fel snabbt och ger oss kortare inställelsetid. För att ni ska kunna ha ett serviceavtal med oss har vi som krav att denna mjukvara installeras i er dator.

Säkerhet

Samtlig kommunikation med era IT miljö sker över krypterade förbindelser och initieras av er på vår begäran. Detta för att säkerställa att behörig personal endast har tillgång till er IT miljö

Hur fungerar telefonsupporten?

Vi erbjuder telefonsupport enligt ert avtal, dock tillämpar vi inte kösystem som en traditionell telefonsupport utan du skickar in ditt problem till oss och så ringer vi dig inom tidsramen. Om du vill bli uppringd kring en viss tid kan du självklart meddela detta så anpassar vi oss.

Vad innebär uppstartskostnad?

Under uppstarten besöker vi er för att inventera er IT-utrustning samt undersöka om det finns någonting som bör bytas ut eller uppgraderas. Vi installera även den programvara som används för att fjärrstyra er utrustning och vi löser även mindre akuta problem.

Betalning

Vi fakturerar normalt ert serviceavtal månadsvis med 10 dagar betalningsnetto. I de fall vi har assisterat er att införskaffa ny IT utrustning kan vi, via samarbetspartners, hjälpa er att etablera leasingavtal där både kostnaden för utrustningen och serviceavtalet faktureras månadsvis

IT-Inköp

I de serviceavtal där assistans vid IT-inköp ingår hjälper vi er att köpa ny IT utrustning. Vi behöver alltid dokumentera er utrustning såsom märke, fabrikat och serienummer för att kunna ge er bästa supporten. När ni skaffar ny utrustning hjälper vi er att komma igång och föra över eventuell information från er tidigare utrustning enligt gällande avtal.

Vid större upphandlingar kan vi även bistå er med finansieringslösningar genom samarbetspartners.